Wycieczka w góry
24.09.2014
W czwartkowy poranek 24 września uczniowie i nauczyciele Niepublicznych Szkół Specjalnych wybrali się w Góry Sowie. Celem zaplanowanej wędrówki było zdobycie Wielkiej Sowy wznoszącej się na wysokość 1015 m n.p.m.
Pogoda na górską wędrówkę była wymarzona. Kiedy poranne mgły opadły, na niebie nie było ani jednej chmurki i mogliśmy zmierzać do celu. Punktem naszego wyjścia była przełęcz w Rzeczce. W dobrze znanym nam miejscu ze startów w Sowiogórskim Nordic Walking omówiliśmy szczegóły naszej wyprawy. Zaplanowaliśmy trasę przejścia, miejsce odpoczynku i zapoznaliśmy się z zasadami bezpiecznego poruszania się po szlakach górskich. Zabraliśmy suchy prowiant na ognisko, niezbędne przedmioty turysty
i wyruszyliśmy w kierunku Wielkiej Sowy. Promienie jesiennego słońca malowały na twarzach dzieci uśmiech pomimo trudu wspinaczki.
Piękno jesiennego krajobrazu zatrzymaliśmy na zdjęciach wykonanych podczas marszu w lesie. Uczniowie, należący do szkolnego koła fotograficznego wykonali serię zdjęć jesiennego krajobrazu. Imponujące migawki wykonane okiem uczniów przedstawiamy poniżej.
Kiedy tak „pstrykaliśmy” zdjęcia i prowadziliśmy rozmowy o szkolnym życiu, nie spostrzegliśmy się jak naszym oczom ukazała się wysoka, murowana wieża na Wielkiej Sowie. Taki widok oznaczał, że szczyt został przez nas zdobyty.
Widoczność z wieży widokowej w tym dniu była doskonała. Z wieży oglądaliśmy pobliskie miejscowości i faliście ukształtowaną rzeźbę terenu Gór Sowich. Było przepięknie i kolorowo. Świeciło słonce, śpiewały ptaki, a jesienny wiatr rozwiewał nam włosy.
Kolejnym punktem naszej wyprawy było schronisko na „Sowie”. Tam również miło spędziliśmy czas. Przy ognisku smażyliśmy kiełbaski i ziemniaki. Rozgrzała nas herbata
z cytryną i ciepło bijące od ogniska.

Wszystkim uczestnikom wycieczki bardzo się podobało. Pełni pozytywnych wrażeń szczęśliwie wróciliśmy do szkoły.

To, że tak lubimy wędrować po górskich szlakach oznacza tylko jedno „W górach jest wszystko co kochamy”. Już czekamy na kolejne marsze, wycieczki i aktywność ruchową.