Wiadomości
Nasze szkoły

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Wychowankowie naszej szkoły poznają świat przyrody na zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych prowadzonych w formie „Porannego Kręgu”. Wszyscy jesteśmy częścią świata, od niego zależymy i poddajemy się jego rytmowi. Przebywamy na co dzień wśród przyrody, doświadczamy jej potęgi: ciepła, zimna, miłego wietrzyka głaszczącego twarz i zatykającego dech w piersiach wiatru. Otaczają nas zewsząd żywioły (ogień, woda, powietrze i ziemia), zapachy, barwy, smaki, wrażenia dotykowe i termiczne. Jako istoty rozumne i świadome podziwiamy kolory tego świata: soczystą zieleń wiosny, słoneczny blask lata, ciepłe kolory spadających liści lub oślepiającą biel śniegu. Świat, z którym obcujemy, oferuje nam bogactwo wielozmysłowych bodźców oddziałujących na naszą psychikę. Ogień, woda, powietrze i ziemia to żywioły silnie stymulujące i pobudzające aktywność dzieci ,ożywiające ich zmysły. Każde dziecko w zetknięciu z żywiołem przejawia jakąś reakcję. Dla nas, nauczycieli pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie żywioły są istotnym narzędziem pracy. Nasze dzieci systematycznie poznają cztery pory rok, a tak radośnie spędzaliśmy czas na zajęciach rewalidacyjno - wychowawczych, gdzie zgodnie z porą roku zawitała do nas Jesień.
Jesienne liście szeleściły nam w dłoniach i jedynie Roksana poznała prawdziwy smak bukowego liścia…
Istotą ”Porannego Kręgu” jest spotkanie dzieci z nauczycielem i integracja całej grupy. Rozbudzenie możliwości percepcyjnych dzięki polisensorycznej stymulacji przygotowuje dzieci do funkcjonowania w ciągu całego dnia.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player