Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
klasa VIIIC

nauczyciel: J. Myćka

Świat Internetu

Puzzle

Ułóż puzzle o różnym stopniu trudności.
Kliknij przycisk [Przejdź do gry], a zostaniesz przekierowany do strony z puzzlami.


Pololoruj obrazki
Przejdź do gry »

Literki, liczby i słowa



Znajdź i wskarz zadane litery. Po wskazaniu wszystkich zadanych liter naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ ]
aby przejść do następnego zadania.

Przejdź do gry »
Słowo na literkę...

Wskaż, co rozpoczyna się na podaną literkę i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]

Przejdź do gry »

Dopasuj słowo do obrazka.

Przejdź do gry »

Co przedstawia obrazek?

Przejdź do gry »
...

Znajdź rym do słowa
Przejdź do gry »
...

Ortograficzne puzzle

Aby odkryć cały obrazek uzupełnij wyraz odpowiednią literąż ] lub [ rz ].
Za każdą dobrą odpowiedź odkryje się jeden element puzzli.

Przejdź do gry »
...

Popatrz na obrazek i napisz nazwę tego, co się na nim znajduje.

Przejdź do gry »
...

Odczytaj lub posłuchaj i wskaż odpowiednią liczbę.

Przejdź do gry »

Przeliczanie na konkretach

Przelicz przedmioty i wpisz odpowiednią liczbę klikając na cyfry znajdujące się u dołu ekranu. Jeżeli liczba jest dwucyfrowa np. 12, musisz kliknąć na cyfrę jeden i na cyfrę dwa. Po wpisaniu wyniku naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ WYNIK ]

Przejdź do gry »

Połącz kropki 

Połącz kropki zgodnie z kolejnością liczb. Zacznij od liczby ( 1 ). Na każdej kropce musisz kliknąć lewym klawiszem myszy.

Przejdź do gry »
Dodawanie w zakresie 10.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 10 »

Dodawanie w zakresie 20.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 20 »

Dodawanie na paragonie

Dodaj liczby i wpisz w pole tekstowe prawidłowy wynik. Następnie naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

Przejdź do gry »
...
Dodawanie w zakresie 50

Dodaj liczby i wskaż prawidłowy wynik

Przejdź do gry »
...
Santa's Mission
Przejdź do gry »
Santa Girl

Kliknij przycisk [Przejdź do gry].
Aby rozpocząć grę wciśnij lewy przycisk myszy.
Do sterowania postacią użyj klawiszy ze strzałkami.

Przejdź do gry »
Christmas Memory

Znajdź pary ukrytych obrazków.

Podczas wykonywania ćwiczenia musisz w skupieniu starać się zapamiętywać położenie odkrywanych obrazków. Gdy odkryjesz dwa takie same obrazki znikną one z planszy. Gra się kończy po odkryciu wszystkich obrazków. Powodzenia!

Naciśnij przycisk [Przejdź do gry]

Przejdź do gry »
Onet Paradise

Znajdź dwa identyczne kafelki, które można połączyć liniami pionowymi, poziomymi lub ścieżką złożoną z maksymalnie trzech połączonych ze sobą linii pionowych i pozimych.

Przejdź do gry »
Bouncy Woods
Przejdź do gry »
Czerwony Kapturek

Urzyj klawiszy strzałek i zaprowadź Czerwonego Kapturka do Babci.

Przejdź do gry »

Przesuwaj klocki tak aby utworzyć rynienkę dla kulki.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Połącz rury, aby mogła przez nie przepłynąć woda.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Zniszcz kolorowego węża z kulek.

Przejdź do gry »

Forest Game

Przesuwaj owoce, aby było ich co najmniej 3 w linii poziomej lub pionowej. Znikną one wtedy z planszy.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Poćwicz umiejętność wpisywania literek
za pomocą klawiatury


Ćwiczenie polega na wpisywaniu pojedynczych literek pojawiających się na ekranie.

Klawiatura na ekranie nie służy do wpisywania liter. Podpowida nam ona tylko, w którym miejscu na klawiaturze twojego komputera znajduje się podana litera.

Literki wpisuj za pomocą klawiatury swojego komputera. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem wpisywania literek kliknąć na pole tekstowe, aby pojawił się migający kursor.

LITERKI »

Poćwicz umiejętność pisania na klawiaturze
z wykorzystaniem polskich znaków.


Aby napisać polską literę, np. ą,
musisz wcisnąć prawy klawisz [ Alt ] i klawisz z literką [ a ].

[ Alt ] + [ a ] = ą
[ Alt ] + [ e ] = ę
[ Alt ] + [ o ] = ó
[ Alt ] + [ s ] = ś
[ Alt ] + [ l ] = ł
[ Alt ] + [ z ] = ż
[ Alt ] + [ x ] = ź
[ Alt ] + [ c ] = ć
[ Alt ] + [ n ] = ń

Po wpisaniu literki naciśnij klawiisz [Enter]

OGONKI, CZYLI POLSKE ZNAKI »

Wielkie litery

Wielkie litery wpisujemy wciskając jednocześnie np. klawisz z literą [ A ] i klawisz [ shift ].

Aby wpisać wielką polską literę „z ogonkiem” np. Ś, trzeba jednocześnie wcisnąć trzy klawisze: [ prawy ALT ] + [ shift ] + [ S ].

Poćwicz pisanie wielkich i małych liter.
Po wpisaniu litery naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

WIELKIE I MAŁE LITERY »

Poćwicz wpisywanie wyrazów.

WYRAZY 3-LITEROWE »
WYRAZY 6-LITEROWE »
S
Nimble Ben

Skacz zającem po kładkach, zbieraj monety i uważaj na jeże i inne pojawiające sie przeszkody.

Poruszaj się zającem za pomocą klawiszy ze strzałkami.

Przejdź do gry »
Speed Racer

 

Przejdź do gry »

Gry zręcznościowe


Żółwik Brian

Korzystając ze strzałek na klawiaturze przepłyń żółwikiem rzekę unikając przeszkód. Zbieraj owoce płynące rzeką.
Powodzenia!

Przejdź do gry »
Wyścigi samochodowe

Poćwicz posługiwanie się klawiszami kursorów.
Siądź za kierownicą samochodu sportowego i dojedź do mety w określonym czasie.

Aby rozpocząć grę kliknij na czerwony przycisk.

Przejdź do gry »
Placeholder image

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl