Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
klasa VIIIC

nauczyciel: J. Myćka

Bezpieczeństwo w sieci - nie ufaj osobom poznanym w sieci.


Nigdy nie podawaj osobom poznanym w Internecie swojego adresu domowego, numeru telefonu i innych tego typu informacji. Nie możesz mieć pewności, z kim naprawdę rozmawiasz!


Nigdy nie wysyłaj nieznajomym swoich zdjęć. Nie wiesz, do kogo naprawdę trafią.


Jeżeli prowadzisz w Internecie stronę lub bloga, pamiętaj, że mają do niej dostęp również osoby o złych zamiarach. Nigdy nie podawaj na swojej stronie adresu domowego, numeru telefonu, informacji o rodzicach, itp. Bez zgody rodziców nie publikuj też na niej zdjęć swoich, rodziny ani nikogo innego, kto nie wyrazi na to zgody.


Spotkania z osobami poznanymi w Internecie mogą być niebezpieczne! Jeżeli planujesz spotkanie z internetowym znajomym pamiętaj, aby zawsze skonsultować to z rodzicami.


Rozmawiaj z rodzicami o Internecie. Informuj ich o wszystkich stronach, które Cię niepokoją. Pokazuj im również strony, które Cię interesują i które często odwiedzasz.

Puzzle

Ułóż puzzle o różnym stopniu trudności.
Kliknij przycisk [Przejdź do gry], a zostaniesz przekierowany do strony z puzzlami.




Pololoruj obrazki
Przejdź do gry »

Literki, liczby i słowa



Znajdź i wskarz zadane litery. Po wskazaniu wszystkich zadanych liter naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ ]
aby przejść do następnego zadania.

Przejdź do gry »
Słowo na literkę...

Wskaż, co rozpoczyna się na podaną literkę i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]

Przejdź do gry »

Dopasuj słowo do obrazka.

Przejdź do gry »

Co przedstawia obrazek?

Przejdź do gry »
...

Dopasuj zdanie do obrazka.

Przejdź do gry »

Odczytaj lub posłuchaj i wskaż odpowiednią liczbę.

Przejdź do gry »

Przeliczanie na konkretach

Przelicz przedmioty i wpisz odpowiednią liczbę klikając na cyfry znajdujące się u dołu ekranu. Jeżeli liczba jest dwucyfrowa np. 12, musisz kliknąć na cyfrę jeden i na cyfrę dwa. Po wpisaniu wyniku naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ WYNIK ]

Przejdź do gry »
Dodawanie w zakresie 10.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 10 »

Dodawanie w zakresie 20.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 20 »
Memory - warzywa i owoce

Znajdź pary ukrytych obrazków.

Podczas wykonywania ćwiczenia musisz w skupieniu starać się zapamiętywać położenie odkrywanych obrazków. Gdy odkryjesz dwa takie same obrazki znikną one z planszy. Gra się kończy po odkryciu wszystkich obrazków. Powodzenia!

Naciśnij przycisk [Przejdź do gry]

Przejdź do gry »

Ułóż kafelki o takim samym kolorze obok siebie tak, aby było ich co najmniej 3 w linii poziomej lub pionowej. Znikną one wtedy z planszy.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Przesuwaj klocki tak aby utworzyć rynienkę dla kulki.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Połącz rury, aby mogła przez nie przepłynąć woda.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Zniszcz kolorowego węża z kulek.

Przejdź do gry »

Poćwicz umiejętność pisania na klawiaturze
z wykorzystaniem polskich znaków.

Poćwicz umiejętność wpisywania literek
za pomocą klawiatury


Ćwiczenie polega na wpisywaniu pojedynczych literek pojawiających się na ekranie.

Klawiatura na ekranie nie służy do wpisywania liter. Podpowida nam ona tylko, w którym miejscu na klawiaturze twojego komputera znajduje się podana litera.

Literki wpisuj za pomocą klawiatury swojego komputera. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem wpisywania literek kliknąć na pole tekstowe, aby pojawił się migający kursor.

LITERKI »

Aby napisać polską literę, np. ą,
musisz wcisnąć prawy klawisz [ Alt ] i klawisz z literką [ a ].

[ Alt ] + [ a ] = ą
[ Alt ] + [ e ] = ę
[ Alt ] + [ o ] = ó
[ Alt ] + [ s ] = ś
[ Alt ] + [ l ] = ł
[ Alt ] + [ z ] = ż
[ Alt ] + [ x ] = ź
[ Alt ] + [ c ] = ć
[ Alt ] + [ n ] = ń

Po wpisaniu literki naciśnij klawiisz [Enter]

OGONKI, CZYLI POLSKE ZNAKI »

Poćwicz wpisywanie wyrazów.

WYRAZY 3-LITEROWE »
WYRAZY 6-LITEROWE »

Wielkie litery

Wielkie litery wpisujemy wciskając jednocześnie np. klawisz z literą [ A ] i klawisz [ shift ].

Aby wpisać wielką polską literę „z ogonkiem” np. Ś, trzeba jednocześnie wcisnąć trzy klawisze: [ prawy ALT ] + [ shift ] + [ S ].

Poćwicz pisanie wielkich i małych liter.
Po wpisaniu litery naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

WIELKIE I MAŁE LITERY »

Gry zręcznościowe


Żółwik Brian

Korzystając ze strzałek na klawiaturze przepłyń żółwikiem rzekę unikając przeszkód. Zbieraj owoce płynące rzeką.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl