Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
klasa VIIC+VIIIB

nauczyciel: J. Myćka

Cyberprzemoc


Cyberprzemoc to szczególnie niebezpieczna forma przemocy. Jej narzędziem są urządzenia elektroniczne - telefon, komputer, tablet. Cyberprzemoc jest coraz bardziej powszechna, szczególnie wśród dzieci i młodzieży, a najwięcej jej przejawów można zaobserwować na portalach społecznościowych.

Pooglądaj bajkę edukacyjną „Zemsta”.

Puzzle

Ułóż puzzle o różnym stopniu trudności.
Kliknij przycisk [Przejdź do gry], a zostaniesz przekierowany do strony z puzzlami.



Pololoruj obrazki
Przejdź do gry »

Literki, liczby i słowa



Znajdź i wskarz zadane litery. Po wskazaniu wszystkich zadanych liter naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ ]
aby przejść do następnego zadania.

Przejdź do gry »
Słowo na literkę...

Wskaż, co rozpoczyna się na podaną literkę i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]

Przejdź do gry »

Dopasuj słowo do obrazka.

Przejdź do gry »

Co przedstawia obrazek?

Przejdź do gry »
...

Popatrz na obrazek i napisz nazwę tego, co się na nim znajduje.

Przejdź do gry »
...

Dopasuj zdanie do obrazka.

Przejdź do gry »

Odczytaj lub posłuchaj i wskaż odpowiednią liczbę.

Przejdź do gry »

Przeliczanie na konkretach

Przelicz przedmioty i wpisz odpowiednią liczbę klikając na cyfry znajdujące się u dołu ekranu. Jeżeli liczba jest dwucyfrowa np. 12, musisz kliknąć na cyfrę jeden i na cyfrę dwa. Po wpisaniu wyniku naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ WYNIK ]

Przejdź do gry »

Połącz kropki 

Połącz kropki zgodnie z kolejnością liczb. Zacznij od liczby ( 1 ). Na każdej kropce musisz kliknąć lewym klawiszem myszy.

Przejdź do gry »
Dodawanie w zakresie 10.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 10 »

Dodawanie w zakresie 20.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 20 »

Dodawanie na paragonie

Dodaj liczby i wpisz w pole tekstowe prawidłowy wynik. Następnie naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

Przejdź do gry »
...
Dodawanie w zakresie 50

Dodaj liczby i wskaż prawidłowy wynik

Przejdź do gry »
...
Czerwony Kapturek

Urzyj klawiszy strzałek i zaprowadź Czerwonego Kapturka do Babci.

Przejdź do gry »
Memory

Znajdź pary ukrytych obrazków.

Podczas wykonywania ćwiczenia musisz w skupieniu starać się zapamiętywać położenie odkrywanych obrazków. Gdy odkryjesz dwa takie same obrazki znikną one z planszy. Gra się kończy po odkryciu wszystkich obrazków. Powodzenia!

Naciśnij przycisk [Przejdź do gry]

Przejdź do gry »

Przesuwaj klocki tak aby utworzyć rynienkę dla kulki.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Połącz rury, aby mogła przez nie przepłynąć woda.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Zniszcz kolorowego węża z kulek.

Przejdź do gry »

Forest Game

Przesuwaj owoce, aby było ich co najmniej 3 w linii poziomej lub pionowej. Znikną one wtedy z planszy.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Poćwicz umiejętność pisania na klawiaturze
z wykorzystaniem polskich znaków.


Aby napisać polską literę, np. ą,
musisz wcisnąć prawy klawisz [ Alt ] i klawisz z literką [ a ].

[ Alt ] + [ a ] = ą
[ Alt ] + [ e ] = ę
[ Alt ] + [ o ] = ó
[ Alt ] + [ s ] = ś
[ Alt ] + [ l ] = ł
[ Alt ] + [ z ] = ż
[ Alt ] + [ x ] = ź
[ Alt ] + [ c ] = ć
[ Alt ] + [ n ] = ń

Po wpisaniu literki naciśnij klawiisz [Enter]

OGONKI, CZYLI POLSKE ZNAKI »

Poćwicz wpisywanie wyrazów.

WYRAZY 3-LITEROWE »
WYRAZY 6-LITEROWE »

Wielkie litery

Wielkie litery wpisujemy wciskając jednocześnie np. klawisz z literą [ A ] i klawisz [ shift ].

Aby wpisać wielką polską literę „z ogonkiem” np. Ś, trzeba jednocześnie wcisnąć trzy klawisze: [ prawy ALT ] + [ shift ] + [ S ].

Poćwicz pisanie wielkich i małych liter.
Po wpisaniu litery naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

WIELKIE I MAŁE LITERY »

Zdania

Poćwicz pisanie zdań.
Po wpisaniu zdania naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

Łatwiejsze zdania »
Trudniejsze zdania »
Nimble Ben

Skacz zającem po kładkach, zbieraj monety i uważaj na jeże i inne pojawiające sie przeszkody.

Poruszaj się zającem za pomocą klawiszy ze strzałkami.

Przejdź do gry »
Speed Racer

 

Przejdź do gry »

Gry zręcznościowe


Żółwik Brian

Korzystając ze strzałek na klawiaturze przepłyń żółwikiem rzekę unikając przeszkód. Zbieraj owoce płynące rzeką.
Powodzenia!

Przejdź do gry »
Wyścigi samochodowe

Poćwicz posługiwanie się klawiszami kursorów.
Siądź za kierownicą samochodu sportowego i dojedź do mety w określonym czasie.

Aby rozpocząć grę kliknij na czerwony przycisk.

Przejdź do gry »
Placeholder image

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl