Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA MUZYCZNO-RYTMICZNE
klasa VI+VIIA

nauczyciel: J. Myćka

Ćwiczenie wokalne piosenki pt. „Kolorowe dzieci”


Poćwicz piosenkę poznaną na poprzednich zajęciach.


Kolorowe dzieci

Gdyby, gdyby moja mama
pochodziła z wysp Bahama
to od stóp po czubek głowy
byłabym czekoladowa.

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie,
na wycieczki jeździć słoniem
i w Australii mieć tatusia
i z tatusiem łapać strusie.

Nie patrz na to - w jakim kraju
Jaki kolor – dzieci mają
i jak piszą na tablicy
to naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie – każda mama,
każdy tata - chce tak samo,
żeby dziś na całym świecie
mogły żyć szczęśliwe dzieci.

Mogłam małą być Japonką
co ubiera się w kimonko
lub w Pekinie z rodzicami
ryż zajadać pałeczkami.

Od kołyski żyć w Tunisie,
po arabsku mówić dzisiaj
lub do szkoły biec w Mombasie
tam gdzie palmy rosną w klasie.
Nie patrz na to - w jakim kraju
Jaki kolor – dzieci mają
i jak piszą na tablicy
to naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie – każda mama,
każdy tata - chce tak samo,
żeby dziś na całym świecie
mogły żyć szczęśliwe dzieci.

Los to sprawił lub przypadek,
że Hindusem nie był dziadek.
Tata nie był Indianinem
i nie w Peru mam rodzinę.

Nie patrz na to - w jakim kraju
Jaki kolor – dzieci mają
i jak piszą na tablicy
to naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie – każda mama,
każdy tata - chce tak samo,
żeby dziś na całym świecie
mogły żyć szczęśliwe dzieci.

Poćwicz piosenkę pt. „Straszny budzik”.


Straszny budzik

Starszy brat śmieje się,
że jak suseł, że jak niedźwiedź śpię.
Żaden huk, żaden dzwon
nie obudzi mnie.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.

Rano więc myślę, że
może by tu zrobić brzydką rzecz:
oddać go, zepsuć lub
wynieść z domu precz.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.
Tylko kot, bury kot,
w moim ciepłym łóżku ze mną śpi.
Mruczy tak, nie chce spać.
Towarzyszy mi.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.
Co to za instrument? 

Posłuchaj zagadek muzycznych i udziel odpowiedzi na zadane pytania.

zagadka 1

zagadka 2

zagadka 3

zagadka 4

zagadka 5


Wykonaj ćwiczenia   

Otwórz ćwiczenia »

Poćwicz piosenkę pt. „W deszczowym rytmie”.


W deszczowym Rytmie

Choć za oknem taka plucha,
choć ulewny pada deszcz,
kiedy pada, lubię słuchać
i ty ze mną spróbuj też.

Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

Ciągle kapie woda z góry
jak to robi, nie wiem sam.
Skąd tę wodę biorą chmury,
czy tam w niebie mają kran?
Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

Aura ma swoje wybryki,
deszcz uparcie szyby tnie.
Więcej wody czy muzyki?
Czy to ktoś naprawdę wie?

Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

Posłuchaj i zagraj na cymbałkach wskazane dźwięki.
Powodzenia!

Rozpocznij grę »

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl