Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA MUZYCZNO-RYTMICZNE
klasa IVB+VB

nauczyciel: J. Myćka

Nauka piosenki pt. „Myj zęby”.


Zapoznaj sie z linią melodyczną i słowami piosenki pt. „Myj zęby”.

Myj zęby

Szczotka pasta, kubek, ciepła woda,
tak się zaczyna wielka przygoda,
myje zęby, bo wiem dobrze o tym,
kto ich nie myje ten ma kłopoty.

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko! O! O! O!
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko. O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O!
Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O!
Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!

Bo to bardzo ważna rzecz,
żeby zdrowe zęby mieć!
Jak pielęgnować zęby

Pooglądaj bajkę edukacyjną i dowiedz się jak prawidłowo pielęgnować zęby.


Wydrukuj i pokoloruj

Otwórz kolorowankę »

Poćwicz piosenkę pt. „Straszny budzik”


Straszny budzik

Starszy brat śmieje się,
że jak suseł, że jak niedźwiedź śpię.
Żaden huk, żaden dzwon
nie obudzi mnie.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.

Rano więc myślę, że
może by tu zrobić brzydką rzecz:
oddać go, zepsuć lub
wynieść z domu precz.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.
Tylko kot, bury kot,
w moim ciepłym łóżku ze mną śpi.
Mruczy tak, nie chce spać.
Towarzyszy mi.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.

Tuż przy łóżku stawia mi
straszny budzik ktoś
i od rana słychać już
przeraźliwy głos.
Istny potwór, mówię wam.
Chce mnie żywcem zjeść.
Zamiast serca kamień ma
i bez duszny jest.

Poćwicz piosenkę pt. „W deszczowym rytmie”.


W deszczowym Rytmie

Choć za oknem taka plucha,
choć ulewny pada deszcz,
kiedy pada, lubię słuchać
i ty ze mną spróbuj też.

Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

Ciągle kapie woda z góry
jak to robi, nie wiem sam.
Skąd tę wodę biorą chmury,
czy tam w niebie mają kran?
Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

Aura ma swoje wybryki,
deszcz uparcie szyby tnie.
Więcej wody czy muzyki?
Czy to ktoś naprawdę wie?

Słuchać deszczowej muzyki
na deszczowe skrzypce i smyki,
słuchać, jak rosną kałuże,
te małe i te duże,
o właśnie tak: kap, kap,
o właśnie tak: kap, kap.

Poćwicz piosenkę pt. „Zuzia”.


Zuzia

Zuzia lalka nieduża
i na dodatek cała ze szmatek.
W kratkę stara spódniczka,
łzy na policzkach
a w główce marzeń sto.

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal,
choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal.

Zuzia lalka nieduża,
płaszczyk za krótki,
zbyt duże butki.
Fartuch biały z kieszonką.
W kieszonce słonko
a w główce marzeń sto.

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal,
choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal.
Zuzia lalka niewielka,
bródka malutka,
nos jak muszelka.
Oczy ma jak pięć złotych
wełniane loki
a w główce marzeń sto.

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal,
choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal.

Zuzia, Zuzia, Zuzia.

Muzyczne Memo


Powtórz dźwięki według podanego wzoru.
Powodzenia!

Rozpocznij grę »

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl