Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA MUZYCZNE
klasa VII+VIII

nauczyciel: J. Myćka

Ćwiczenie wokalne piosenki pt.  Skarb

Poćwicz piosenkę, którą poznaliśmy na poprzednich zajęciach.


Skarb

Już za kilka lat,
na wyciągnięcie ręki świat.
Tyle nowych dróg, którą wybrać,
Czy mapę ktoś mi da.

Znowu problem mam,
Za plecami tyle zdań.
Niepotrzebnych, mówią o mnie,
Gdzie przyjaciół wiernych znaleźć mam.

Ty mnie tak dobrze znasz,
Mojej duszy każdy fragment.
Pod mikroskopem masz,
Widzisz lepiej niż ja.

Ty mnie tak dobrze znasz,
Mojej duszy każdy fragment.
Nie muszę nic udawać,
Dla ciebie jestem droższa

niż piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb.

Tyle gazet znam.
O tym jak wyglądać mam.
Jak się malować, co, gdzie kupować.
W każdej galerii kolorowy świat.

Dlaczego na szaro znów widzę ja,
Gdzie znaleźć porady jak o serce dbać,
Co robić, gdy odpowiedzi
w podręcznikach brak.
Ty mnie tak dobrze znasz,
Mojej duszy każdy fragment.
Pod mikroskopem masz,
Widzisz lepiej niż ja.

Ty mnie tak dobrze znasz,
Mojej duszy każdy fragment.
Nie muszę nic udawać,
Dla ciebie jestem droższa,

niż piratów skarb
piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb.

Jeżeli lubisz mnie taką, jaką jestem
Dlaczego ja mam nie lubić samej siebie.
Jeżeli Ty mnie tak kochasz to ja też chcę.
Tak kochać innych, najbardziej Ciebie.

Jeżeli lubisz mnie taką, jaką jestem
Dlaczego ja mam nie lubić samej siebie.
Jeżeli Ty mnie tak kochasz to ja też chcę.
Tak kochać innych, najbardziej Ciebie.

Ty mnie tak dobrze znasz,
Mojej duszy każdy fragment.
Nie muszę nic udawać,
Dla ciebie jestem droższa

niż piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb,
piratów skarb.

Poznajemy instrumenty smyczkowe - altówka


Altówka jest bardzo podobna do skrzypiec, tylko nieco od nich większa. Zbudowana jest z podłużnego pudła rezonansowego z dwoma otworami w kształcie stylizowanej litery f oraz gryfu z bezprogową podstrunnicą, zakończonego główką w charakterystycznym kształcie ślimaka. Struny, podparte na podstawku, napinane są za pomocą kołków. Altówka, podobnie jak skrzypce, posiada cztery struny Brzmienie altówki jest łagodniejsze i mniej błyskotliwe od brzmienia skrzypiec.

Posłuchaj humorystycznego opowiadania o altówce.


Karl Maria von Weber - kompozytor niemiecki. Rozpoczął naukę muzyki u Michała Haydna w Salzburgu mając lat 11 i niebawem zaczął komponować. Studiując następnie w Wiedniu, zapoznał się przede wszystkim z tajnikami kolorystyki instrumentalnej w orkiestrze. W 1806 objął stanowisko kierownika kapeli księcia Eugeniusza Wirtemberskiego. W rok później przeniósł się do Stuttgartu. Tam powstała jego pierwsza opera Silvana. W 1812 Weber po raz pierwszy przybywa do Berlina, dalsze zaś losy kierują go do Pragi, Drezna i innych miast. Wszędzie cieszy się powodzeniem zarówno jako dyrygent, jak też jako wirtuoz-pianista. Oprócz oper i utworów fortepianowych pisze pieśni, msze, a także szereg kompozycji kameralnych. Ostatnim dziełem Webera jest Oberon, napisany dla londyńskiej opery Covent Garden.

Wysłuchaj Andante i Rondo Węgierskie na altówkę i orkiestrę smyczkową op. 35 Karla Marii von Webera.

Przypomnij sobie rozmieszczenie poszczególnych grup instrumentów orkiestry symfonicznej na scenie. Zwróć uwagę, w którym miejscu na scenie znajdują się altówki.

Nauka piosenki pt. Ukulele


  1. Najpierw osłuchaj się dobrze z piosenką.
  2. Dobrze opanuj tekst i melodię.
  3. Zwróć uwagę na słowa, które sprawiają ci największą trudność i poćwicz je.
  4. Ćwicz piosenkę razem z teledyskiem.

Powodzenia!

Dzwonki - gra edukacyjna


Posłuchaj i zagraj na dzwonkach wskazane dźwięki.

Rozpocznij grę »

Nauka układu tanecznego do piosenki pt. Kolorów świat


Prześpiewaj piosenkę pt. Kolorów świat.


Kolorów świat

Na, na, na, na, na, na,
Na, na, na, na, na, na.
Kolorów świat woła.

Na, na, na, na, na, na,
Na, na, na, na, na, na.
Kolorów świat woła.

Gdzieś ulicami, pomiędzy domami unoszą się.
Kolory i czary, ten świat nie jest szary - to magii zew.
Rysuję: biały, czerwony, zielony.
Niebieskim pokoloruję dziś nas.

Każdy ma w sobie tę moc
Kolorów i wzorów ze sto.
A kiedy odkryjesz je
To szczęście i tak znajdzie cię.

Na, na, na, na, na, na,
Na, na, na, na, na, na.
Kolorów świat woła.

Gdzie drogi kręte, te miejsca zaklęte czarodziej zna.
O nie do wiary! to nie czary mary - to tylko ja!
Rysuję: biały, czerwony, zielony.
Niebieskim pokoloruję dziś nas!

Każdy ma w sobie tę moc
Kolorów i wzorów ze sto.
A kiedy odkryjesz je
To szczęście i tak znajdzie cię.
Każdy ma w sobie tę moc
Kolorów i wzorów ze sto.
A kiedy odkryjesz je
To szczęście i tak znajdzie cię.

Zamienię w złoto deszcz
Niech spadnie tam, gdzie chcesz.
Zamienię słońce w kwiat
Cały świat.

Każdy ma w sobie tę moc
Kolorów i wzorów ze sto.
A kiedy odkryjesz je
To szczęście i tak znajdzie cię.

Każdy ma w sobie tę moc
Kolorów i wzorów ze sto.
A kiedy odkryjesz je
To szczęście i tak znajdzie cię.

Na, na, na, na, na, na,
Na, na, na, na, na, na.
Kolorów świat woła.

Na, na, na, na, na, na,
Na, na, na, na, na, na.
Kolorów świat woła nas!

Naucz się układu tanecznego do piosenki pt. „Kolorów świat”.
Powodzenia!

Muzyczne Memo


Powtórz dźwięki według podanego wzoru. Powodzenia!

Rozpocznij grę »

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl