Jak wynika z przeprowadzonych badań 100% ankietowanych nauczycieli uczestniczy w pracach co najmniej jednego zespołu i współpracuje ze sobą w zakresie organizacji procesów edukacyjnych i wychowawczych. Wszyscy ankietowani zgodnie twierdzą, iż współpraca nauczycieli w ramach zespołów nauczycielskich wpływa korzystnie na modyfikowanie i doskonalenie procesów edukacyjnych. 100% respondentów uważa, że nauczyciele wspierają się w rozwiązywaniu problemów, a współpraca opiera się na zasadach wymiany doświadczeń. Wszyscy nauczyciele starają się usprawniać metody współpracy.
w celu lepszej organizacji i realizacji procesów edukacyjnych nauczyciele podejmują różnorodne działania, min.:
- opracowywanie i wdrażanie planów, programów (100% ankietowanych),
- współorganizowanie imprez i uroczystości (67%),
- promowanie placówki w środowisku lokalnym (100%),
- ujednolicenie oddziaływań wychowawczych (100%).
100% respondentów uważa, iż członkowie zespołów dokonują ewaluacji działań zespołu w celu ich modyfikacji.
Według wszystkich ankietowanych wnioski wynikające z ewaluacji działań zespołu mają realny wpływ na dalszą współpracę jego członków a współpraca ta korzystnie wpływa na przebieg procesu edukacyjno-wychowawczego.