Z analizy jakościowej opracowanej na podstawie planów pracy poszczególnych zespołów wynika, że:
- zespół wychowawczo-opiekuńczy zajmował się przede wszystkim systematyczną realizacją zadań zawartych w szkolnym programie i planie wychowawczym oraz programie profilaktycznym,
- zespół ds. uroczystości, imprez szkolnych i promocji skoncentrował swoje działania na kreowaniu pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku szkolnym i lokalnym, promocji szkoły przy wykorzystaniu internetu oraz lokalnych mediów, a także koordynował organizację imprez i uroczystości szkolnych oraz dokumentował ich przebieg,
- zespół edukacji szkolnej zajmował się realizacją zamierzonych celów edukacyjnych wynikających z podstawy programowej,
- zespól terapeutów koordynowanie pracę specjalistów w celu wyrównanie optymalizacji działań wyrównujących deficyty rozwojowe,
- zespoły ewaluacyjne pracowały nad rzetelnym przeprowadzeniem ewaluacj w obu założonych obszarach.
Z analizy zadań wykonywanych przez poszczególne zespoły wynika, że ich członkowie współpracują ze sobą na różnym polu. Jednym z nich jest wspólne opracowanie a następnie realizowanie zadań zawartych w szkolnym programie wychowawczym oraz profilaktycznym. Wspólne opracowanie harmonogramu imprez i uroczystości szkolnych i ich późniejsza realizacja oraz zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły łączy się z działaniami zespołu do spraw promocji, który zajmuje się kreowaniem pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.
Działania podejmowane przez nauczycieli działających w zespołach szkolnych mają pozytywny wpływ na rozwój osobowy uczniów, skierowane są na jak najlepsze rozpoznanie ich potrzeb i dostosowanie wymagań oraz form i metod pracy do ich indywidualnych potrzeb i możliwości.
Nauczyciele wspólnie opracowują indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne, dokonują przydziału uczniów na wybrane zajęcia specjalistyczne zgodnie z ich potrzebami oraz zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej. Starają się optymalnie wykorzystać bogatą bazę dydaktyczną szkoły tj. sprzęt rehabilitacyjny, środki audiowizualne, programy multimedialne i pomoce dydaktyczne do wyrównywania istniejących deficytów rozwojowych uczniów. Wspólnie pracują nad realizowaniem założeń zawartych w indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych. Zachęcają uczniów oraz pomagają im rozwijać własne zainteresowania poprzez udział w różnego typu konkursach: plastycznych, artystycznych, sportowych.
Przyglądając się składom poszczególnych zespołów możemy zaobserwować, że ich członkowie działają w wielu z nich. Fakt ten bez wątpienie pozytywnie wpływa na współpracę między poszczególnym zespołami, ponieważ osoby działające w dwóch czy trzech zespołach dobrze znają specyfikę działań każdego z nich i mogą służyć radą i wsparcie pozostałym ich członkom.
Z analizy ilościowej zespołów działających w Niepublicznym Gimnazjum Specjalnym w Ludwikowicach wynika, że w placówce działa 5 zespołów:
- 2 problemowe: zespół wychowawczo-opiekuńczy, zespół do spraw uroczystości, imprez szkolnych i promocji,
- 2 przedmiotowe: zespół edukacji szkolnej, zespół specjalistów
- 1 ewaluacyjny.
W skład każdego zespołu wchodzą 3 osoby.